امروز : یکشنبه, 28 مرداد 1397
اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیل

مراسم تودیع و معارفه فرمانده حوزه 357 مقداد نصیرشهر با حضور امام جمعه محترم نصیرشهر

مراسم تودیع و معارفه فرمانده حوزه 357 مقداد نصیرشهر با حضور امام جمعه محترم نصیرشهر

2n61_photo_2018-02-02_11-25-16.jpg

a8ph_photo_2018-02-02_10-09-23.jpg

qdcp_photo_2018-02-02_10-11-23.jpg

ubed_photo_2018-02-02_11-25-24.jpg

برگزاری کلاس آموزش مجری گری توسط ستاد برگزاری نماز جمعه نصیرشهر

برگزاری کلاس آموزش مجری گری توسط ستاد برگزاری نماز جمعه نصیرشهر

bk1z_photo_2018-02-02_10-05-42.jpg

تظاهرات محکومیت جنایات فتنه گران و حمایت از انقلاب اسلامی و رهبری

تظاهرات محکومیت جنایات فتنه گران و حمایت از انقلاب اسلامی و رهبری با حضور امام جمعه محترم نصیرشهر ، جمعی از مسئولین شهر و شهرستان و اقشار مختلف مردم بعد از اقامه نماز جمعه این هفته نصیرشهر 

zsjn_img_3909.jpg

95lv_img_3895.jpg

p7o7_img_3899.jpg

خطیب جمعه نصیرشهر: بازيگران این آشوب ، بيگانگان و به‏ طور مشخص آمريكا، انگليس، فرانسه و آل سعود خون خوار است.

4b65_img_3864.jpg

نمازپرصلابت و دشمن شکن جمعه 15 دی ماه 1396 نصیرشهر با حضور اقشار مختلف مردم ولايتمدار اين شهر به امامت امام جمعه شهر حجة الاسلام و المسلمين صادق خدائي در مصلاي شهربرگزار شد. خطيب جمعه پس ازحمد ثناي خداوند متعال وصلوات بر پيامبر وآل طاهرينش ضمن سفارش خود و همه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی در خصوص عوامل عاقبت بخیری بیان کردند: اول اینکه از طول اَمل بپرهیزد یعنی آرزوهای دور و دراز را از خودش دور کند. این آرزوهای دور و دراز بوده که انسان را آلوده می کند، همه چیز دارد اما باز هم حرص می زند.

ایشان در ادامه با اشاره به خلافت هارون ادامه دادند: چون‌ خلافت‌ هارون‌ در سنه یک ‌صد و هفتاد از هجرت‌ واقع‌ شد و معلوم‌ است‌ که‌ با این‌ مدّت‌ طولانی یا کسی از زمان‌ پیغمبر باقی نمانده‌، یا اگر باقی مانده‌ باشد در نهایت‌ ندرت‌ خواهد شد. ملازمان‌ هارون‌ در صدد پیدا کردن‌ چنین‌ شخصی بر آمدند و در اطراف‌ و اکناف‌ تفحّص‌ نمودند، هیچ‌کس را نیافتند بجز پیرمرد عجوزی که‌ قوای طبیعی خود را از دست‌ داده‌ و از حال‌ رفته‌ و فتور و ضعف‌ کانون‌ و بنیاد هستی او را در هم‌ شکسته‌ بود و جز نفس‌ و یک‌ مشت‌ استخوانی باقی نمانده‌ بود.

او را در زنبیلی گذارده‌ و با نهایت‌ درجه مراقبت‌ و احتیاط‌ به‌ دربار هارون‌ وارد کردند و یکسره‌ به‌ نزد او بردند. هارون‌ بسیار مسرور و شاد گشت‌ که‌ به‌ منظور خود رسیده‌ و کسی که‌ رسول‌ خدا را زیارت‌ کرده‌ است‌ و از او سخنی شنیده‌، دیده‌ است‌.

گفت‌: ای پیرمرد! خودت‌ پیغمبر اکرم‌ را دیده‌ای ؟ عرض‌ کرد: بلی.  

هارون‌ گفت‌: کی دیده‌ای ؟ عرض‌ کرد: در سنّ طفولیّت‌ بودم‌، روزی پدرم‌ دست‌ مرا گرفت‌ و به‌ خدمت‌ رسول‌ الله‌ صلّی الله‌ علیه‌ وآله‌ و سلّم‌ آورد. و من‌ دیگر خدمت‌ آن حضرت نرسیدم‌ تا از دنیا رحلت‌ فرمود.

هارون‌ گفت‌: بگو ببینم‌ در آن روز از رسول‌ الله‌ سخنی شنیدی یا نه‌ ؟ عرض‌ کرد: بلی، آن روز از رسول‌ خدا این‌ سخن‌ را شنیدم‌ که‌ می‌فرمود:

یَشِیبُ ابْنُ ءَادَمَ وَ تَشُبُّ مَعَهُ خَصْلَتَانِ: الْحِرْصُ وَ طُولُ الامَلِ [1].

«فرزند آدم‌ پیر می‌شود و هر چه‌ به سوی پیری می‌رود به‌ موازات‌ آن‌، دو صفت‌ در او جوان‌ می‌گردد: یکی حرص‌ و دیگری آرزوی دراز.»

هارون‌ بسیار شادمان‌ و خوشحال‌ شد که‌ روایتی را فقط‌ با یک‌ واسطه‌ از زبان‌ رسول‌ خدا شنیده‌ است‌؛ دستور داد یک‌ کیسه زر به عنوان عطا و جایزه‌ به‌ پیر عجوز دادند و او را بیرون‌ بردند.

همین‌که خواستند او را از صحن‌ دربار به‌ بیرون‌ ببرند، پیرمرد ناله ضعیف‌ خود را بلند کرد که‌ مرا به‌ نزد هارون‌ برگردانید که‌ با او سخنی دارم‌. گفتند: نمی‌شود. گفت‌: چاره‌ای نیست‌، باید سؤالی از هارون‌ بنمایم‌ و سپس‌ خارج‌ شوم‌!

امّا کسانی که‌ با ایمان‌ به‌ مبدأ ازلی و ابدی و گرایش‌ به‌ وجود سرمدی حضرت‌ ذوالجلال‌ و الإکرام‌ رخت‌ خود را در جهان‌ باقی می‌برند و دل‌ به‌ کلّیّت‌ و ابدیّت‌ می‌دهند و  با عمل‌ صالح‌ رفتار زندگی خود را بر اساس‌ عدل‌ و انصاف‌ می‌نهند، پاداش‌ آن‌ها نزد خدا بوده‌ و به طور همیشگی و مستمرّ به‌ آن‌ها خواهد رسید؛

زنبیل‌ حامل‌ پیرمرد را دوباره‌ به‌ نزد هارون‌ آوردند. هارون‌ گفت‌: چه‌ خبر است‌ ؟ پیرمرد عرض‌ کرد: سؤالی دارم‌. هارون‌ گفت‌: بگو. پیرمرد گفت‌: حضرت‌ سلطان‌! بفرمایید این‌ عطائی که‌ امروز به‌ من‌ عنایت‌ کردید فقط‌ عطای امسال‌ است‌ یا هر ساله‌ عنایت‌ خواهید فرمود؟

هارون‌ الرّشید صدای خنده‌اش‌ بلند شد و از روی تعجّب‌ گفت‌: صَدَقَ رَسُولُ اللَهِ صَلَّی اللَهُ عَلَیْهِ وَءَالِهِ؛ یَشِیبُ ابْنُ ءَادَمَ وَ تَشِبُّ مَعَهُ خَصْلَتَانِ: الْحِرْصُ وَ طُولُ الامَلِ!«راست‌ فرمود رسول‌ خدا که‌ هر چه‌ فرزند آدم‌ رو به‌ پیری و فرسودگی رود دو صفت‌ حرص‌ و آرزوی دراز در او جوان‌ می‌گردد!»

این‌ پیرمرد رمق‌ ندارد و من‌ گمان‌ نمی‌برم که‌ تا درِ دربار زنده‌ بماند، حال‌ می‌گوید: آیا این‌ عطا اختصاص‌ به‌ این‌ سال‌ دارد یا هرساله‌ خواهد بود. حرص‌ ازدیاد اموال‌ و آرزوی طویل‌ او را بدین‌ سرحدّ آورده‌ که‌ بازهم‌ برای خود عمری پیش‌بینی می‌کند و در صدد اخذ عطای دیگری است‌.

 

خطبه دوم:

 

 

تاریخ

برابر با

عنوان

شنبه

16 دی

18 ربيع‏ الثانى‏

شهادت حماسى شهداى هويزه (١٣٥٩ ه ش) // روز شهداى دانشجو

یکشنبه

17 دی

19 ربيع‏ الثانى‏

اجراى توطئه استعمارى كشف (حذف) حجاب به‏دستور رضاخان پهلوى (١٣١٤ ه.ش)

سه ‏شنبه

19 دی

21 ربيع‏ الثانى‏

قيام خونين مردم قم در اعتراض به مقاله ساواك عليه حضرت امام خمينى(ره) (١٣٥٦ ه ش)

چهارشنبه

20 دی

22 ربيع‏ الثانى‏

شهادت ميرزاتقى خان اميركبير به دستور ناصرالدين شاه (١٢٣٠ ه ش)

پنجشنبه

21 دی

23 ربيع‏ الثانى‏

ترور و شهادت احمدى‏ روشن از شهداى هسته ‏اى به دست ايادى منافقين كوردل

 

حجت الاسلام والمسلمین خدائی با اشاره به آثار و فوايد حجاب ابراز کردند: يكى از فوايد و آثار مهم حجاب در بُعد فردى، ايجاد آرامش روانى در افراد جامعه است كه يكى از عوامل ايجاد آن عدم تهييج و تحريك جنسى است؛ در مقابل، فقدان حجاب و آزادى معاشرت‏ هاى‏ بى‏ بندوبار ميان زن و مرد، هيجان‏ها و التهاب‏ هاى جنسى را فزونى مى‏ بخشد و تقاضاى سكس را به ‏صورت عطش روحى و يك خواست اشباع‏ نشدنى درمى‏ آورد كه مخلّ آرامش روانى افراد است. غريزه ‏ى جنسى، غريزه‏اى نيرومند، عميق و درياصفت است و هرچه بيش‏تر از آن اطاعت شود بيش‏تر سركش مى‏ گردد؛ هم‏چون آتشى كه هرچه هيزم آن زيادتر شود شعله‏ ورتر مى‏گردد.

 

يكى دیگر از فوايد مهم حجاب در بُعد خانوادگى، اختصاص يافتن التذاذهاى جنسى به محيط خانواده و در كادر ازدواج مشروع است. اختصاص مذكور، باعث پيوند و اتصال قوى‏تر زن و شوهر و در نتيجه، استحكام بيش‏تر كانون خانواده و برعكس، فقدان حجاب باعث انهدام نهاد خانواده مى‏گردد. يكى از نويسندگان، تأثير برهنگى را در اضمحلال و خشكيدن درخت تنومند خانواده، اين‏گونه بيان كرده است: در جامعه‏اى كه برهنگى بر آن حاكم است، هر زن و مردى، همواره در حال مقايسه است؛ مقايسه‏ى آنچه دارد با آنچه ندارد؛ و آنچه ريشه ‏ى خانوده را مى‏سوزاند اين است كه اين مقايسه آتش هوس را در زن و شوهر و مخصوصاً در وجود شوهر دامن مى‏زند. زنى كه بيست يا سى سال در كنار شوهر خود زندگى كرده و با مشكلات زندگى جنگيده و در غم و شادى او شريك بوده است، پيداست كه اندك اندك بهار چهره‏اش شكفتگى خود را از دست مى‏دهد و روى در خزان مى گذارد.

ایشان در خصوص رابطه بد حجابى با آسيب‏ های اجتماعى‏ تصریح کردند: یکی از پى‏آمدهاى زيان ‏بار رعايت نكردن عفاف و حجاب، طلاق و جدايى زن و شوهر و از هم پاشيدن نظام خانواده است؛ طلاق در نظر اسلام مبغوض‏ ترين حلال مى‏باشد كه تنها در صورت اختلافات حل‏ناشدنى ضرورت مى‏يابد. معيارهايى از قبيل ايمان، آراستگى به فضايل اخلاقى و انسانى، اصالت خانوادگى و امثال اين‏ها را براى انتخاب همسر شايسته، مقرر فرموده و حقوق و وظايفى را براى زوجين مشخص كرده است.

اساسا طلاق در اثر اختلافات عميق زن و شوهر تحقق مى‏يابد كه عمدتا از خودخواهى و هوس ناشى مى‏شود.

عامل بسيار مؤثر و سازنده در شخصيت الهى انسان، عفت عمومى، سلامت و پاكى جامعه از عوامل غفلت‏آفرين و هوس‏آلود و ناپاكى‏ها است كه عمده آن‏ها هتك حريم حجاب و پوشش عفيفانه و ضعف غيرت و عفت دختران، احساس مسؤوليت پدران و مادران و شوهران آن‏ها مى‏باشد كه افراد جامعه را به سمت هوس‏هاى نفسانى سوق داده و باعث تباهى اخلاق آنان مى‏گردند؛ در نتيجه حق‏محورى جاى خود را به هوس‏بازى و خودخواهى مى‏دهد كه عامل اصلى بروز اختلافات و در نهايت طلاق است.

همچنین از جمله از این آسیب هایی که بد حجابی به اجتماع وارد کرده است می توان به چشم‏ چرانى و مقايسه با همسر، شهوت‏ طلبى و لذت گرايى، غفلت از معيارهاى اصولى در گزينش همسر، فريب ظواهرآراسته ، ترويج چندهمسرى ، سلب امنيت زنان‏ اشاره کرد.

خطیب جمعه نصیرشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نكته ‏هايى در باب حوادث اخير کشور بیان کردند: مسير حل مشكلات مردم از دروازه امنيت مى‏گذرد. براى هر ملت و كشورى، امنيت اولويت نخست است. مردم اولين قربانيان آشوب هستند و از مسير آشوب و اغتشاش نه تنها هيچ گره‏اى از مشكلات مردم گشوده نخواهد شد بلكه گره كور ديگرى بر مشكلات پيشين افزوده می‏گردد.

ایشان ادامه دادند: اتاق فرمان آشوب‏هاى اخير در خارج كشور وجود دارد. مردم بايد در اولين گام صف خود را از اغتشاش‏گرانى كه خواسته يا ناخواسته تبديل به پياده‏نظام دشمنان اين مرز و بوم شده‏اند، جدا كنند. راه‏هاى دخالت بيگانگان در امور داخلى ايران بايد بسته شود.

اسناد و مدارك نشان مى‏دهد اتاق فرمان اين آشوب‏ ها، همانند اغتشاشات سال ۸۸، در خارج از كشور قرار دارد. در قرارگاه اصلى اين اغتشاشات، مثلث شوم آمريكا، رژيم صهيونيستى، رژيم سعودى با مشاورت راهبردى پير استعمار انگليس خبيث قرار دارند. اظهارنظرهاى اين روزهاى مقامات اين كشورها در حمايت از اغتشاشگران، به ‏وضوح عقبه اصلى آشوبگران را معرفى مى‏كند. ترامپ از اين اغتشاشات به‏ گونه‏ اى به وجد آمده كه ظرف ۲۴ ساعت، سه مرتبه در توئيت خود از آشوبگران حمايت و آنان را به ادامه مبارزه با نظام ايران تشويق مى‏ كند! لكن دليل تحركات اخير آنان، شكست‏ هاى راهبردى وارده بر اين كشورها در منطقه غرب آسيا است. مثلث آمريكا، رژيم صهيونيستى و رژيم آل‏سعود به همراه انگليسى‏ها، بازنده اصلى تحولات منطقه راهبردى غرب آسيا هستند. اكنون جمهورى اسلامى به بالاترين سطح نفوذ در منطقه دست يافته است. محور مقاومت بيش از پيش قدرت يافته، در پرتو اين‏قدرت، رژيم صهيونيستى و آل‏سعود احساس خطر براى بقا دارند و آمريكايى‏ ها روياى سلطه بر جهان را از طريق سلطه بر خاورميانه، بر باد رفته مى‏بينند.

خطیب جمعه نصیرشهر افزودند: اعتراض به ناكارآمدى، به سوء‏مديريت‏ ها، ناكامى‏ هاى اقتصادى و مشكلاتى، مانند بيكارى و سختى معيشت، حق طبيعى مردم است؛ امااعتراض با آشوب تفاوت داردعقل سياسى و اجتماعى و شعور سياسى معترضين حكم مى‏ كرده است كه اعتراض يا مطالبه خود را بدون خشونت و بدون اهانت و استهزاء و درشتگويى مطرح كنند تا به نتيجه برسند.

آتش زدن پرچم جمهورى اسلامى، آسيب رساندن به اماكن عمومى به‏ويژه ايستگاه‏هاى شركت واحد اتوبوس‏رانى كه مورد استفاده اقشار محروم جامعه است و هم‏چنين فحاشى و هتاكى و شعارهاى ساختارشكنانه اعتراض نیست بلکه اغتشاش است

همه مسؤولان كشور بايد در موضع‏ گيرى‏ هاى داخلى و خارجى، صريح‏تر و جسورانه‏ تر و شجاعانه ‏تر عليه مظالم آمريكا و اذناب او در منطقه به‏ ويژه در باب مداخله در امور داخلى ايران موضع بگيرند. ملت قطعاً با اين مواضع همراهى مى‏كنند و آشوب‏ طلبان را سرجاى خود مى‏نشانند. اگر تخريب گران و اغتشاشگران ادب و آداب اعتراض را رعايت نكنند، مردم با رعايت ادب و آداب انقلابى، درسى به آن‏ها خواهند داد كه ديگر هوس نكنند به‏ عنوان پياده نظام آمريكا در نبرد نرم آمريكا جيره جنگى بگيرند.

ایشان در پایان تصریح کردند: بازيگران این آشوب ، بيگانگان و به ‏طور مشخص آمريكا، انگليس، فرانسه و آل سعود اسرائیل خون خوار است.

ایشان ادامه دادند: از بسترهاى شكل‏ گيرى تجمع ‏هاى اعتراضى‏ می توان به عوامل اقتصادى مثل گرانى، تورم و مسائل مؤسسات مالى و نگرانى از تشديد تحريم ‏ها.

و عوامل اجتماعى مثل بيكارى و فساد و احساس تبعيض‏. همچنین عوامل روانى ناشى از سياه‏ نمايى و لجن‏پراكنى رسانه ‏اى بيگانه و ضدانقلاب و در رأس آن آمدنيوز و هم‏چنين بزرگنمايى مسايل و مشكلات توسط برخى فعالين سياسى داخلى در تسويه ‏حساب‏ هاى سياسى با يكديگر.

همچنین تلقى ضعف نظام در اعمال سلطه و فراهم بودن شرايط ايجاد هرج و مرج كه عمدتاً توسط جريان ضدانقلاب، رى‏ استارت از بيرون و برخى اقدامات نابخردانه حلقة انحراف القاء مى‏شد.

 

 

 

 

http://www.upsara.com/images/77nn_232.jpg

امام جمعه محترم نصیرشهر

 

شماره دفتر امام جمعه :22_56655511

داخلی مورد نظر :


مسئول دفتر : عدد 1

امام جمعه محترم : عدد 2

پاسخگویی شرعی : عدد 3

فکس  :عدد 4

http://www.uplooder.net/img/image/95/57c29a7b7b7dfd4eaba8653a619ca278/photo-2016-06-06-09-15-41.jpg  https://telegram.me/nasirjome_ir

سامانه پیامکی : 10002156655511

ماهنامه آدینه بصیرت

حدیث روز

امام على (سلام الله علیه) : كانَ رَسولُ اللَّهِ(ص) دائِمَ البِشرِ، سَهلَ الخُلقِ، لَيِّنَ الجانِبِ. پيامبر خدا، همواره خوش رو، خوش خو و نرم خو بود. معانى‌الأخبار - ص 83. حكمت نامه پيامبر اعظم(ص) : ج8- ص22- ح5703

اوقات شرعی و ذکر روز

آمار بازدید کنندگان سایت